4 روش غوطه ور شدن در يادگيري زبان انگليسي

استاد سلام يك پلتفرم آنلاين آموزشي است كه استاد و شاگرد را به يكديگر معرفي مي كند و هر گونه خدمات آموزشي كه يك شاگرد براي يادگيري و يك استاد براي ياد دادن، به آن نياز دارد را فراهم ميكند.

4 روش غوطه ور شدن در يادگيري زبان انگليسي

 4 روش روزانه براي غوطه ور شدن در يادگيري زبان انگليسي در منزل خود

به اين فكر كنيد كه چگونه دوچرخه سواري، شنا در استخر يا لي لي بازي كردن را در حياط پشتي منزلتان ياد گرفتيد؟ در ابتدا هيچ كسي مجبورتان نكرد تا درباره ي دوچرخه سواري، شنا يا بسكتبال كتاب بخوانيد. به عبارتي ديگر شما تمامي اين فعاليت ها را  از طريق انجام واقعي آن ها يا  “غوطه وري” يادگرفتيد، بدون شك “غوطه وري” بهترين راه براي يادگيري است كه تقريبا براي هر چيزي از آشپزي و شروع يك تجارت گرفته تا يادگيري يك زبان جديد كاربردي است. معناي واژه ي “غوطه وري” كاملا واضح است، با غوطه وري شما مي توانيد به صورت ناخودآگاه و بدون فكر كردن كاري را انجام دهيد. اكثر ما زبان مادريخود را با بزرگ شدن در كنار افرادي كه به اين زبان صحبت مي كنند به صورت ناخودآگاه و از طريق “غوطه وري” ياد گرفتيم.

  • چرا “غوطه وري” به يادگيري سنتي از طريق كتاب برتري دارد:

براساس يك تحقيق كه توسط محققان بخش پزشكي دانشگاه Georgetown انجام شد ،شركت كنندگان اين آزمايش به 2 گروه تقسيم شدند و با استفاده از تكنيكي به نام “مغز نگار الكترونيكي” يا (EEG) عملكرد مغز افراد را در طول اين دوره يآزمايشي  اندازه گيري كردند. از اين دو گروه خواسته شد تا يك زبان مصنوعي را  مورد مطالعه قرار دهند. يكي از اين گروه ها در يك كلاس درس رسمي شروع به يادگيري زبان كرد و گروه ديگر از طريق “غوطه وري” آن را ياد گرفتند. پس از 5 ماه نتايج نشان داد گروهي كه از طريق غوطه وري زبان را ياد گرفتند الگوه هاي ذهني مشابه با يك فرد بومي زبان داشتند. با اين وجود هنوز هم 90 درصد زبان آموزان زبان را به روش سنتي و در كلاس هاي درس ياد مي گيرند و هزينه ي زيادي براي آن مي پردازند . همچنين محققان به نتيجه ديگري رسيدند; براي اينكه زبان آموزان بزرگسال بتوانند به رواني بومي زبانان صحبت كنند ميبايست همانند آن ها  نيزفكر كنند.

گفتني است كه شركت كنندگان اين تحقيق به صورت خودكار شرايط غوطه وري در زبان  را داشتند ، اما براي اكثر افراد عواملي مانند  محل زندگي مانع غوطه وري كامل آن ها در زبان مي شود يا شايد يكي از دلايل آن اين است كه  تعداد بسيار كمي( يا اصلا هيچ كس) در اطراف ما به زبان انگليسي صحبت نمي كند.همچنين ممكن است منابع آموزشي به سختي قابل دسترس باشند  و مهم تر از همه شايد شما هنوز هم موفق به گنجاندن زماني خاص براي غوطه وري در برنامه يروزانه ي خود نشده ايد.

4 روش روزانه براي غوطه وري كامل خود در زبان انگليسي:

  1. يادگيري زبان را به جاي “خواستن” به يك “نياز ” تبديل كنيد.

تفاوت بسيار زيادي بين خواستن و نياز داشتن وجود  دارد ، زماني كه شما چيزي را مي خواهيد داشتن آن شما را خوشحال مي كند اما وقتي كه به چيزي نيازداريد نمي توانيد بدون آن زندگي كنيد. “خواستن” اغلب با نياز ها بيروني مانند تحت تاثير قرار دادن ديگران، باهوش به نظر رسيدن، يا احساس بهتري درباره ي خود داشتن اشتباه گرفته مي شود. در حالي كه “نياز” از درون نشات مي گيرد و به عنوان يك  انگيزه ي  دروني پايدارو طولاني در نظر گرفته مي شود.

تصور كنيد كه در يك كشور خارجي زندگي مي كنيد و بومي زبانان بسيار زيادياطراف شما را احاطه كرده اند، در چنين شرايطي چه  حسي داريد؟ اگر نتوانيد به سرعت اقدام به يادگيري زبانكنيد نمي توانيد چيزي بخوريد ، به حمام برويد ، هتل رزرو كنيد يا براي سريع تر به مقصد رسيدن تاكسي بگيريد. بنابراين براي غوطه وري كامل در منزل خود مي بايست چنين شرايط مهم و حياتي را شبيه سازي كنيد.

از خود بپرسيد چرا نياز داريد به زبان انگليسي صحبت كنيد: دست كم 3 دليلقانع كننده براي اين سوال پيدا كني

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.