مراكز مشاوره‌ از آسيب‌هاي اجتماعي در دانشجويان پيشگيري كنند

استاد سلام يك پلتفرم آنلاين آموزشي است كه استاد و شاگرد را به يكديگر معرفي مي كند و هر گونه خدمات آموزشي كه يك شاگرد براي يادگيري و يك استاد براي ياد دادن، به آن نياز دارد را فراهم ميكند.

مراكز مشاوره‌ از آسيب‌هاي اجتماعي در دانشجويان پيشگيري كنند

رئيس سازمان امور دانشجويان رسالت دانشگاه‌ها در امر مشاوره را مهم توصيف كرد و گفت: با افزايش فعاليت مراكز مشاوره‌اي دانشگاه‌ها، بايد از آسيب‌هاي اجتماعي در ميان دانشجويان جلوگيري كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از وزارت علوم، نشست معاونان دانشجويي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي سراسر كشور با حضور معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس سازمان امور دانشجويان در دانشگاه كردستان برگزار شد.

 در آيين افتتاحيه اين نشست دكتر مجتبي صديقي اظهار كرد: در وزارت علوم عليرغم همه فراز و نشيب‌ها، شاهد ثبات و پيشرفت موثر رشد كمي و كيفي همه بخش‌هاي آموزش عالي بوده‌ايم.

وي تاكيد كرد: همه دانشگاه‌هاي كشور بايد براي بين المللي شدن نقشه راه طراحي كرده و آمادگي لازم را از جهت رفاهي و زيرساختي براي رسيدن به اين هدف داشته باشند.

صديقي جذب دانشجويان غيرايراني را بهترين راه براي تحقق بين المللي شدن دانشگاه‌ها اعلام كرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر دانشجوي بورسيه و غيربورسيه خارجي در كشور مشغول به تحصيل هستند كه تا پايان برنامه ششم بايد اين ميزان به ۷۵ هزار نفر برسد.

وي تحقق اين هدف را نيازمند فراهم كردن زيرساخت‌ها و حمايت كمي و كيفي از دانشگاه‌ها براي بين المللي شدن عنوان كرد و آن را موجب ايفاي نقش مثبت دانشگاه‌هاي كشور در عرصه بين الملل دانست.

معاون وزير علوم و رئيس سازمان امور دانشجويان در ادامه با اشاره به اينكه سالانه ۴ هزار نفر اتباع غيرايراني از طريق آزمون وارد دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور مي‌شوند، عنوان كرد: سالانه تعدادي از اتباع غيرايراني نيز از طريق بورسيه و با تلاش وزارت علوم و دانشگاه‌ها جذب مي‌شوند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، با تاكيد بر نقش موثر دو حوزه مشاوره و سلامت در دانشگاه‌ها، آنها را بخش مهمي از كار دانشگاه‌ها دانست كه در وزارت علوم نيز بر آن بسيار تاكيد مي شود.

صديقي وظيفه و رسالت دانشگاه‌ها در امر مشاوره را بسيار مهم توصيف كرد و افزود: با ارائه مشاوره و افزايش فعاليت مراكز مشاوره‌اي دانشگاه‌ها، بايد از آسيب‌هاي اجتماعي درميان دانشجويان جلوگيري كرد.

وي به تاثير تربيت بدني و ورزش بر روحيات دانشجويان نيز اشاره كرد و گفت: در حال حاضر ميانگين فضاي ورزشي دانشگاه‌هاي كشور ۱.۱۸ متر مربع است كه بايد آن را به ۱.۵۰ متر مربع برسانيم.

معاون وزير علوم با تاكيد بر اهميت دادن به مطالبات دانشجويان، از معاونان دانشجويي دانشگاه‌ها خواست تا خواسته‌هاي دانشجويان را دنبال كنند اما به آنان وعده هاي غيرممكن ندهند چرا كه دادن وعده‌هايي كه امكان عملي كردن آنها وجود نداشته باشد، مشكلات دانشگاه‌ها را تشديد مي‌كند.

 صديقي بيان داشت: در قالب صندوق رفاه دانشجويان بايد زمينه براي ادامه تحصيل همه دانشجويان فراهم شود و هيچكس به دليل مشكل مالي از تحصيل جا نماند.

استاد سلام مرجع اصلي تدريس خصوصي از جمله تدريس خصوصي زبان آلماني و تدريس زبان انگليسي

منبع:mehrnews.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.