5 دليل اصلي كه در دنياي امروز بايد زبان ياد بگيريم

استاد سلام يك پلتفرم آنلاين آموزشي است كه استاد و شاگرد را به يكديگر معرفي مي كند و هر گونه خدمات آموزشي كه يك شاگرد براي يادگيري و يك استاد براي ياد دادن، به آن نياز دارد را فراهم ميكند.

5 دليل اصلي كه در دنياي امروز بايد زبان ياد بگيريم

بسياري از ما وقتي دانش آموز بوديم و مجبور به گذراندن درس عربي و زبان انگليسي در مدرسه بوديم، با نفرت سر كلاسهاي اين دو درس مي نشستيم و تمام زنگ را به ساعتمان نگاه ميكرديم تا زودتر تمام شود و از زير آن همه فشار خلاص شويم. زمان گذشت و بعد از اتمام مدرسه و آشنايي با جهان لايتناهي و كشورهاي پر از رنگ و بوي متنوع، حسرت خورديم كه چرا زبان بلد نيستيم! يا ساده تر بگويم وقتي در دانشگاه مجبور شديم مقاله اي انگليسي را ترجمه كنيم بعد از يك هفته زمان گذاشتن ناكام مانديم و به مترجمان خيابان انقلاب متوسل شديم. امروزه ضرورت يادگيري زبان انگليسي مانند يادگيري الفبا شده است. از زبان انكليسي كه بگذريم، دنيا آنقدر كوچك و در دسترس شده است كه به راحتي مي توان با چند كليك به كشوري كوچك در جنوب آفريقا سفر كرد و با فرهنگ و زبان و آداب و رسومشان آشنا شد. معجزه يادگيري زبانهاي متفاوت ا ما شخصيتي جذاب و متفاوت خواهد ساخت. وقتي يك زبان مي آموزيد تنها به آموخته هايتان اضافه نشده است، شما بزرگتر شده ايد! در اين مقاله به دنبال مروري بر اين تفاوتها هستم. تا به شما نشان بدهم چگونه ميتوانيد با يادگيري يك زبان، عوض شويد:

1. راحت تر تصميم مي گيريد!
محققان دانشگاه شيكاگو در تحقيقي به اين نتيجه دست يافتند كه افرادي كه به سختي ميتوانند تصميم گيري كنند و از ميان چند راه ممكن بهترين راه را انتخاب كنند، بعد از يادگيري زباني جديد، راحت تر مي توانند با زبان جديدشان راه هاي ممكن را سبك سنگين كنند و تصميم گيري كنند. در زبان جديد براي آنها شك و ترديدهاي زبان مادريشان كمرنگ ميشود و وضوح تصميم درست بالاتر مي رود.

2. فرصت شغلي بهتر را جذب مي كنيد:
تصور كنيد خانم الف و خانم ب هردو ليسانس كامپيوتر دارند. خانم الف چندين نرم افزار را بلد است و خانم ب از مهارت مكالمه و نوشتاري زبان بالايي برخوردار است. هر دوي آنهابراي سمت مسئول دفتر درخواست داده اند. به نظر شما براي مسئول استخدام شركت استخدام كدام يك منطقي تر است؟ اسخ من به اين سوال كسي است كه تسلط كافي به يك زبان دارد. كسي كه اين تسلط را در گذر زمان كسب كرده است از ميانگين هوشي بالاتري نسبت به يك زبانه هاي مشابه خود برخوردار است. يادگيري زبان يك تمرين حهت تقويت عضلات مغز است و سبب بزرگ شدن آن ميشودو هوش را بالا مي برد. همين كافي است تا متجه شم كسي كه زبان را بخوبي صحبت ميكند از مهارت يادگيري نرم افزارهاي موردنياز من نيز برخوردار است. ضمن اينكه من با استخدام شخصي مسلط به دو زبان در سمتي كه روابط عمومي خوب مي طلبد، تا حدودي اينده شركت را از نظر ايجاد ارتباط مناسب و اثرگذار داخلي و خارجي تضمين كرده ام، را كه افراد با مهارت صحبت و شنيدن دو زبان، قدرت درك متقابل و ارتباطي بالاتري دارند.

3. محدوديت زبان شما، محدوديت دنياي شماست:
جمله بالا از يك فيلسوف اتريشي به نام "لودويگ ويتگنشتاين" است.

 كساني كه آشنايي با چند زبان دارند، در واقع چند فرهنگ و جغرافيا و كشور را مي شناسند. اگر امكان سفر به اين كشورها را داشته باشند سفرشان راحت تر و لذت بخش تر خواهد بود و اگر سفر برايشان ممكن نباشد هم به سوي آشنايي با سبكهاي مختلف زندگي، گسترده شدن افق ديدشان در زندگي قدم برداشته اند و بدون سفر كردن با فرهنگ، آداب و رسوم و ارزشهاي كشورهاي ديگر آشنا شده اند و به نوعي يك "شهروند جهاني" لقب گرفته اند. جالب است بدانيد زماني كه شما به اولين زبان بيگانه خود مسلط شديد يادگيري زبان دوم و سوم و

... برايتان به مراتب آسانتر خواهد بود به عنوان مثال اگر شما تدريس زبان انگليسي داشتيد و به زبان انگليسي مسلط شديد پس شك نكنيد يادگيري زبان آلماني كه به زبان سخت براي يادگيري معروف است برايتان راحت تر خواهد بود.  پس قدم اول را براي جهانگردي برداريد، قدم هاي بعدي راحت تر خواهند بود.

4. با آلزايمر بجنگيد:
راههاي زيادي براي به تعويق انداختن آلزايمر وجود دارد و يكي از موثرترين راهها آموختن يك زبان جديد است. زبان جديد از قسمتي از حافظه كه مربوط به خاطرات است محافظت مي كند و با افزايش تمركز و دقت تا حد ممكن فراموشي را كم مي كند.حتما ميدانيد يكي از دلايل حواس پرتي كمبود اعتماد بنفس است. يادگيري زبان جديد اعتماد بنفس از دست رفته را جبران مي كند و پنجره هاي جديدي از دنياي خلاقانه را به روي يادگيرنده هايش مي گشايد.

5. با تسلط بر زبان جديد ميتونيد براي خودتان كسب درآمد كنيد:

زماني كه شما به يك زبان مسلط باشيد با چند جلسه ميتونيد فوت و فن هاي آموزش چه به صورت حضوري چه به صورت كلاس آنلاين را ياد بگيريد و از پايه هاي پايين تر تدريس خصوصي زبان چه تدريس زبان انگليسي باشد چه تدريس خصوصي زبان آلماني و ... را شروع كنيد و همين علمتون رو به درآمد تبديل كنيد.

5 دليل از صدها دليل يادگيري زبان در اين مقاله آورده شد. خواندن تاريخ كشورها، ما را با سرگذشت آنها آشنا مي كند و به ما افق ديد مي دهد. يادگيري زبان هر كشوري گنجينه اي از مرور تاريخ، جغرافيا، فرهنگ، آداب و رسوم و ... آن كشور هست. اين لذت و هيجان را از خودتان دريغ نكنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.