روش هاي براي يادگيري و يادآوري سريع مطالب

استاد سلام يك پلتفرم آنلاين آموزشي است كه استاد و شاگرد را به يكديگر معرفي مي كند و هر گونه خدمات آموزشي كه يك شاگرد براي يادگيري و يك استاد براي ياد دادن، به آن نياز دارد را فراهم ميكند.

روش هاي براي يادگيري و يادآوري سريع مطالب

روش هاي براي يادگيري و يادآوري سريع مطالب

شنبه امتحان مهمي در دانشگاه يا مدرسه داريد و پنچ شنبه و جمعه حداقل 15 ساعت درس خوانديد و قبل از آن هم در كلاس هاي تدريس خصوصي حضور داشتيد . شنبه روز امتحان وقتي برگه ي امتحان را جلوي شما قرار ميگيرد و سوال ها را مي بينيد ، تنها چيزي كه به ذهنتان مي رسد اين است كه سوالات در كدام فصل از كتاب بودند . 
اين صحنه زياد هم ناشناخته نيست براي ما و شايد اكثريت ما حداقل تجربه يكبار برخورد با اين موضوع را داشته ايم . انگار كه يك هك مطالعاتي از ذهن ما صورت گرفته است ، چيزي از درس به خاطرمان نمي آيد . راه حل اينكه سريع و موثر يادبگيريم چيست ؟
براي از اين به بعد مطالب را خيلي سريع فراموش نكنيد حتما روش هاي مطالعه ايي زير را براي يكبار هم كه شده امتحان كنيد :

•    در ذهن خود بدميد 

در دسامبر سال 2017 ، محققان دانشگاه واترلو يك روش ساده و سريع را براي يادگيري ارائه دادند . " اگر مي خواهيد چيزي را فراموش نكنيد ، آن مطالب را با صداي بلند براي خود بخوانيد . پژوهشگران دريافتند كه صحبت كردن با آنچه كه داريد مطالعه مي كنيد كمك مي كند تا مطالب در حافظه بلند مدت شما ذخيره شود . 
محققان نام اين روش را ( اثر توليد ) گذاشته اند با اين توضيح كه كلماتي كه با صداي خود شما توليد و خوانده مي شوند ماندگاري بيشتري در حافظه دارند . كولين مك لود روانشانس همين دانشگاه مي گويد " اين روش تاييدي  بر مشاركت فعال ، يادگيري و حافظه است ."
وي همچنين اضافه مي كند " هنگامي كه يك عمل فعال يا عنصر توليدي را به كلمه اضافه مي كنيم ، اين كلمه در حافظه بلند مدت بيشتر متمايز مي شود و از اين رو به ياد ماندني تر مي شود .
البته بايد آن مكاني كه در آن قرار داريد را در نظر بگيريد چرا كه مثلا در كتابخانه نمي شود با صداي بلند درس خواند ولي در كلاس تدريس خصوصي اين امكان وجود دارد.

•    بحث و گفتگو

بهترين راه براي يادآوري آنچه كه مطالعه كرده ايد اين است كه آن را استفاده عملي تبديل كنيد . اگر تعاريف و يا اصطلاحات براي امتحان مورد نياز است ، آن را به عنوان موضوعي براي گفتگو در ميان دوستان يا با معلم خود در كلاس تدريس خصوصي مطرح كنيد . 

•    آزمايش

" به من بياموز ، من فراموش خواهم كرد ، به  من نشان بده ، به ياد خواهم آورد ، اما مرا درگير كن تا هميشه به خاطر داشته باشم ." اين ادعايي است مبني بر اينكه چگونه مطالب را در حافظه ذخيره كنيم ، اگر معلمان اين روش را در كلاس هاي تدريس خصوصي خود اجرا كنند احتمال موفقيت در نهايت بيشتر مي شود .
 اگر به يك مفهموم علمي برخورد كرديد اصلا نگران نباشيد بهترين فرصت براي شما مهيا شده است تا از نزديك لمس كنيد ، و فقط به دنبال روخواني نباشيد از برنامه نويسي گرفته تا مسائل فيزيك ، با دوستان خود به صورت عملي آزمايش كنيد .

 

ravesh yadgiri sari mataleb


•    مقايسه كنيد

هر وقت چيزي را مي بينيد آن را با مفاهيم مطالعاتي خود مقايسه كنيد ، مثلا بگو برگ درخت مي ريزد كه نا خود آگاه مطلب نيروي گرانش درس فيزيك به يادتان خواهد آمد . 
يكي ديگر از راه هاي مقايسه كردن اين است كه مفاهيم درسي را با شرايط زندگي واقعي خود مقايسه كنيد شايد به نظر عجيب به نطر برسد ولي اگر دقت كنيد مي بيند كه در كلاس هاي تدريس خصوصي رياضي براي ياد دادن برخي مفاهيم مثل جمع و تفريق از اين روش استفاده مي كردند ، اين روش اگر به صورت درستي پيش رود مي تواند علاقه بيشتري را در فرد ياد گيرنده ايجاد كند.

•    كليد واژه

ياد گرفتن و حفظ كردن پاسخ هاي طولاني بسيار سخت است اما از طرفي ديگر ياد گرفتن دو يا سه كلمه بسيار راحت است . در سوالات با جواب هاي طولاني واژه هاي ضروري را ياد بگيريد و ياد بگيريد كه خودتان جمله سازي كنيد تا وقت خود را براي حفظ كردن متن هاي طولاني هدر ندهيد.

 

استادسلام مرجع تخصصي تدريس خصوصي ، تدريس خصوصي رياضي ، تدريس خصوصي رياضي هفتم ، تدريس خصوصي رياضي هشتم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.