بريم نتورك؟!

استاد سلام يك پلتفرم آنلاين آموزشي است كه استاد و شاگرد را به يكديگر معرفي مي كند و هر گونه خدمات آموزشي كه يك شاگرد براي يادگيري و يك استاد براي ياد دادن، به آن نياز دارد را فراهم ميكند.

بريم نتورك؟!

بريم نتورك؟!

بازاريابي شبكه‌اي يا "نتورك ماركتينگ" را به‌صورت ساده مي‌توان همان ويزيتوري تعريف كرد با اين تفاوت كه شما قادريد با اضافه‌كردن افرادي تحت عنوان زيرمجموعه پورسانت خود را افزايش دهيد.
گروه استاد سلام هم باتوجه به زمينه‌ي كاري، بخشي از فعاليت‌هاي خود را به نتورك ماركتينگ اختصاص داده؛ مثلاً اجاره‌ي فضاي آموزشي را مي‌توان در اين حيطه دسته‌بندي كرد. 

نتورك ماركتينگ قدمتي بالغ بر 50سال دارد كه به‌عنوان نمونه‌ي بارز آن مي‌توان شركت موفق و معتبر "اوريفليم"  سوئد را نام برد كه از همان ابتداي فعاليتش، از طريق بازاريابي شبكه‌اي به عرضه‌ي محصولات خود در دنيا مي‌پردازد و هم‌اكنون بيش از 70كشور دنيا را تحت تجارت خود دارد.
حدود 10سالي مي‌شود در كشور ما نيز شركت‌هايي به‌صورت كاملاً قانوني تحت عنوان بازاريابي شبكه‌اي به فعاليت مي‌پردازند و درآمد آنها نيز مشروعيت قانوني دارد.

اما" چرا از نتورك ماركتينگ مي‌ترسيم؟ "
بسياري از مردم نتورك ماركتينگ را با شركت هرمي اشتباه مي‌گيرند؛
مخصوصاً به‌دليل سابقه‌ي بد شركت‌هايي مثل "gold coast" بسياري از مردم ديگر حتي دوست ندارند راجع به نتورك ماركتينگ چيزي بشنوند؛
اما اشتباه ما اينجا است كه شركت‌هاي هرمي عموماً معاملات سوري بدون جابجايي خدمت يا كالا انجام مي‌دهند درحاليكه در بازاريابي شبكه‌اي شما در ازاي فعاليتي كه انجام مي‌دهيد يا كالايي كه مي‌فروشيد دستمزد مي‌گيريد!

" چگونه در نتورك ماركتينگ به موفقيت برسيم؟" 

عكس مرتبط نتورك

 

 

نكته‌ي اول، "هيچوقت نااميد نشو"
اجازه دهيد به چشم يك دوره يا كلاس به آن نگاه كنيم،
فرض كنيد در كلاس عكاسي يا كلاس زبان ثبت نام كرده‌ايد؛ نمي‌توان انتظار داشت كه همان هفته‌ي اول عكس‌ شما برگزيده‌ي مجلات معروف باشد يا بعد از يك‌ترم به‌عنوان مترجم زبان استخدام شويد،
ممارست و پافشاري و پشتكار لازمه‌ي رسيدن به هدف‌هاست كه موفقيت در بازاريابي شبكه‌اي را نيز شامل مي‌شود.

نكته‌ي دوم اين است كه شما توانايي صحبت با ديگران و متقاعد كردن ديگران را داشته باشيد و بتوانيد ديگران را قانع كنيد محصول يا خدمت مورد نظر شما را خريداري كنند و حتي يك گام فراتر برويد؛ 
آنها را ترغيب كنيد براي شما تبليغ كنند و يا بهتر بگوييم، زيرمجموعه‌تان شوند!

قدرت رهبري و هدايت زيرمجموعه نيز اهميت به‌سزايي دارد و مي‌تواند شما و زيرمجموعه‌تان را خيلي زودتر به سوددهي برساند. 

انرژي گذاشتن براي كارتان و يادگيري روش‌هاي نوين و كارآمد بازاريابي نيز ميتواند روند رشد و صعود شما را تسريع كند. 

اما به‌خاطر داشته‌باشيد صبر مهم‌ترين فاكتور شما براي موفقيت است. 

" نتورك ماركتينگ رويايي‌ نيست كه ديگران براي شما تصوير مي‌كنند! "

عكس نتورك

حتماً تا به‌حال شما نيز بارها توسط دوستان و آشنايان به شركت‌هاي مختلف بازاريابي شبكه‌اي دعوت شده‌ايد و به‌كرات از مزاياي اين شغل و درآمد بالا و... آن شنيده‌ايد؛ 
اما درمورد بازاريابي شبكه‌اي اين را به‌خاطر داشته باشيد كه صرفاً ورود شما به اين عرصه ضامن موفقيت‌هاي شما نيست و فريب اطرافيانتان را نخوريد! 
همان‌طور كه شركت در دوره‌ي حسابداري از شما يك حسابدار نمي‌سازد‌؛ جذب شدن در يك شركت بازاريابي نيز شما را ثروتمند نمي‌كند و تضميني براي موفقيت شما نيست! 

همچنين بايد به‌اين نكته واقف باشيد كه ساز و كار اين شركت‌ها به‌صورت واسطه‌هاي پله‌ به پله بنا شده و شما با چندين مرتبه از اشخاص سر و كار داريد كه جايگاهشان براساس ميزان فعاليتي كه براي شركت انجام مي‌دهند و آورده‌اي كه براي شركت دارند، مشخص مي‌شود. 

" بازاريابي شبكه‌اي براي اين افراد مناسب نيست! " 

اگر شما فرد خجالتي و كم‌رويي هستيد و در صحبت‌كردن با غريبه‌ها مشكل داريد، اين شغل اصلاً ايده‌آل شما نيست؛ 
مهم‌ترين نكته در نتورك توانايي ارتباط برقراركردن با ديگران و ترغيب آنها به انجام‌دادن كاري‌است كه مي‌خواهيد انجام شود؛ 
همچنين اگر شما به‌عنوان فردي صبور شناخته نمي‌شويد، باز هم به شما توصيه مي‌كنيم كه سراغ اين شغل نرويد! 
درضمن بايد بدانيد كه شغل بازاريابي اللخصوص از نوع شبكه‌اي آن نيازمند صرف انرژي بالايي است و در آن جايي براي افراد تنبل وجود ندارد! 

اگر دوست داريد از جزئيات اين كار اطلاعات بيشتري داشته باشيد،
افرادي كه سابقه‌ي فعاليت در شركت‌هاي بيمه را دارند، يا به عنوان بازارياب با شركت‌هاي مختلف دارويي، آرايشي و حتي اغذيه‌اي همكاري كرده‌اند مي‌توانند زير و بم اين كار را بيشتر براي شما مشخص كنند.

" اول اعتماد، بعداً كار! "


به‌عنوان آخرين و مهم‌ترين نكته اين را به‌خاطر داشته‌باشيد، 
شركتي كه مي‌خواهيد به عنوان بازارياب شبكه‌اي در آن مشغول فعاليت شويد بايد وجهه‌ي قانوني داشته‌باشد و از اعتماد و مقبوليت بالايي نيز برخوردار باشد؛
پس اگر به شركت‌ يا واسطه‌اي كه اين كار را به شما پيشنهاد مي‌كند اعتماد نداريد، فعلاً قيد نتورك را بزنيد.

استاد سلام مرجع تدريس خصوصي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.