درباره يوگا و فوايد آن چه ميدانيد

استاد سلام يك پلتفرم آنلاين آموزشي است كه استاد و شاگرد را به يكديگر معرفي مي كند و هر گونه خدمات آموزشي كه يك شاگرد براي يادگيري و يك استاد براي ياد دادن، به آن نياز دارد را فراهم ميكند.

درباره يوگا و فوايد آن چه ميدانيد

درباره يوگا و فوايد آن چه ميدانيد

يوگا فعاليتي جسمي و روحي همزمان است كه از هند باستان سرچشمه گرفته است سابقه اي بالغ بر 5000 سال.واژه يوگا از زبان سانسكريت به معني اتحاد و هماهنگي بدن و ذهن است كه با تركيب تكنيك درست تنفس حالت بدن و آرامش ذهن تشكيل شده. امروزه در سراسر جهان ورزش يوگا از محبوبيت بالايي برخوردار است و مربي يوگا خوب بسياري در اين زمينه تعليم ديده اند.

پزشگان يوگا به دو دسته يوگس و يوگيني تقسيم ميشوند. يوگس پزشكان يوگا آقا و يوگيني پزشكان يوگا خانوم را شامل ميشوند. يوگي ها اطلاعات و دانش خود را به شاگردانشان منتقل كردند و باعث محبوبيت جهاني و پيشرفت روز افزون اين علم شدند.

يك نكته بسيار مهم اين بود كه هدف پيروان سنت يوگي تناسب اندام نبود بلكه تمركز ذهن و روش هاي درست تنفس دغدغه اصلي آنها بود.اين سنت در اواخر قرن 19 محبوبيت زيادي را به دست آورد.

با تشخيص سازمان ملل متحد 21 ژوئن را به عنوان روز جهاني يوگا اعلام شده است.

نماد يوگا در انتقال مفاهيم اغلب يك درخت با ريشه ,تنه ,شاخه ,شكوفه ها و ميوه است. هر شاخه يوگا نشان دهنده بخش و مجموعه اي متفاوت است

 

براي ادامه مطلب در اينجا همراه ما باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.