بيماري وبا در كشور كتنرل شده است و امسال تقريبا هيچ موردي از اين بيماري در كشور نداشته ايم.

استاد سلام يك پلتفرم آنلاين آموزشي است كه استاد و شاگرد را به يكديگر معرفي مي كند و هر گونه خدمات آموزشي كه يك شاگرد براي يادگيري و يك استاد براي ياد دادن، به آن نياز دارد را فراهم ميكند.

بيماري وبا در كشور كتنرل شده است و امسال تقريبا هيچ موردي از اين بيماري در كشور نداشته ايم.

تهران-ايرنا- معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي گفت: بيماري وبا در كشور كتنرل شده است و امسال تقريبا هيچ موردي از اين بيماري در كشور نداشته ايم.

محمود نبوي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ايرنا افزود: اگر چه بيماري وبا يك بيماري بومي در ايران است و در سال ها و دهه هاي اخير نيز همواره موارد قابل توجهي از اين بيماري را در كشور داشته ايم اما در چند سال اخير با اقدامات بهداشتي انجام شده، اين بيماري در ايران كنترل شده است.
وي ادامه داد: طي سال هاي 94 و 95 هيچ موردي از بيماري وبا در كشور نداشتيم و امسال نيز تاكنون هيچ مورد قابل توجهي از بيماري وبا در كشور نداشته ايم و اگر يكي دو مورد بيماري شبه وبا نيز وجود داشته، خفيف بوده و قابل توجه نبوده است و تقريبا مي توان گفت هيچ موردي از بيماري وبا در كشور نداشته ايم.
معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت افزود: با توجه به تعهدات بين المللي ايران اگر در يك نقطه از كشور اپيدمي يا موردي از بيماري وبا وجود داشته باشد بايد آن را به سازمان بهداشت جهاني گزارش كنيم و خوشبختانه هيچ گزارشي از اين بيماري در كشور نداشته ايم.
وي گفت: با توجه به شيوع بيماري وبا در يمن كه در همسايگي عربستان است، اين نگراني وجود داشت كه مواردي از اين بيماري در بين حجاج ديده شود اما خوشبختانه با توجه به سيستم آب و فاضلاب بهداشتي و پيشرفته عربستان هيچ موردي از اين بيماري بين حجاج نيز ديده نشد.
نبوي افزود: بيشترين احتمال بروز و شيوع بيماري وبا در فصل تابستان است كه هوا گرم است و اكنون كه به سمت سرد شدن هوا پيش مي رويم به خصوص با توجه به اينكه شب ها سرد شده است و آب ها در شب ها سرد مي شوند، چون ميكروب ناقل بيماري وبا در سرما از بين مي رود، بنابراين خطر جدي انتقال بيماري وبا در كشور نداريم.
بيماري وبا يك بيماري باكتريايي است كه از طريق آب آلوده و دفع غير بهداشتي فاضلاب منتقل مي شود، اين بيماري به خصوص از طريق سبزي هايي كه با فاضلاب آبياري مي شوند، قابل انتقال است و در سال هاي گذشته سبزي آلوده يكي عوامل مهم انتقال اين بيماري در ايران بوده است.
اسهال آبكي، استفراغ و حالت تهوع از جمله علايم بيماري وباست و در صورت ادامه اسهال و كاهش آب بدن، اين بيماري مي تواند بسيار خطرناك باشد، در سال هاي گذشته از جمله در سال هاي 1377 تا 1384 مواردي از اپيدمي بيماري وبا در كشور گزارش شد.

منبع:http://www.irna.ir/fa/News/82681954

استاد سلام مرجع تخصصي برگزار كننده دوره هاي تدريس خصوصي , تدريس خصوصي زبان انگليسي ,تدريس خصوصي  آيلتس , كلاس آنلاين  , تدريس خصوصي زيست شناسي , تدريس خصوصي شيمي , و ... آرزوي صحت و سلامتي را براي تمامي جامعه دارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.