رشد استارتاپ‌ها زمينه‌ساز تحقق اقتصاد دانش‌بنيان مي‌شود

استاد سلام يك پلتفرم آنلاين آموزشي است كه استاد و شاگرد را به يكديگر معرفي مي كند و هر گونه خدمات آموزشي كه يك شاگرد براي يادگيري و يك استاد براي ياد دادن، به آن نياز دارد را فراهم ميكند.

رشد استارتاپ‌ها زمينه‌ساز تحقق اقتصاد دانش‌بنيان مي‌شود

معاون علمي و فناوري رياست جمهوري با تاكيد بر ضرورت يكپارچگي جامعه استارتاپي گفت:رشد استارتاپ‌ها زمينه‌ساز تحقق اقتصاد دانش‌بنيان مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري سورنا ستاري معاون علمي فناوري رئيس جمهوري در يلداي كارآفرينان استارتاپي كه با حضور جمعي از صاحبان كسب و كارهاي نوآور و استارت آپي ايران برگزار شد گفت: عملكرد استارتاپ هاي ايران در چند سال اخير نشان داده كه راه اين اكوسيستم براي رفاه و آباداني كشور باز شده است.

وي افزود: مهمترين لازمه تحقق اقتصاد دانش بنيان و جامعه استارتاپي، زيست بوم كارآفريني است آنچه كه در اين حوزه مي تواند ساختار اقتصادي را شكل دهد حركت هماهنگ و رو به جلوي تمامي بخش هاي زيست بوم كارآفريني است.

ضرورت يكپارچگي و هماهنگي جامعه استارتاپي

رئيس بنياد ملي نخبگان با اشاره به اين‌كه مهمترين بازيگر ميدان اقتصاد دانش بنيان كشور صاحبان كسب و كارهاي استارتاپي و دانش بنيان هستند گفت: تلاش براي بهبود محيط كسب و كار دانش بنيان به به يكپارچگي، هماهنگي و درك مشترك صاحبان استارتاپ ها وابسته است و در اين صورت است كه زيست بوم كارآفريني و نوآوري در مسير توسعه و پيشرفت حركت مي‌كند.

ستاري ادامه داد: شكل‌گيري و فعاليت انجمن صنفي استارتاپي مي‌تواند به حل چالش‌هاي فعالان اين حوزه و يكپارچگي براي كمك به تقويت زيست بوم كارآفريني و نوآوري كمك كند.

برداشته شدن انحصارها و موانع با نقش‌آفريني استارتاپ ها

ستاري، با اشاره به اينكه حضور بخش خصوصي در عرصه اقتصاد دانش بنيان مي‌تواند زمينه‌ساز از ميان برداشته شدن انحصار ها و موانع فراروي استارتاپ ها شود افزود: با توجه به ساختار اقتصاد نفتي كه ساز و كارهاي دست و پاگير براي راه اندازي كسب و كار با چالش‌هاي متعددي مواجه هستند، جهت گيري صحيح به سمت اصلاح اقتصاد ياد شده با اعتماد داخلي فعالان اين عرصه محقق مي شود.

وي افزود: حضور تعدادي از استارتاپ ها در بازار بورس كشش خوبي را در اين بازار ايجاد كرده است و افزايش سهام و بالارفتن ميزان ارزش افزوده اين شركت‌ها مي‌توانند انگيزه لازم را در بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري در اين عرصه پر ظرفيت ايجاد كند.

آمادگي دانشگاه‌ها براي شكل‌گيري محيط مساعد كسب و كار نوآور

وي با اشاره تغيير حركت دانشگاه‌ها به سوي حمايت از استارتاپ‌ها گفت: دانشگاه‌ها در حال بدل شدن به يك محيط كسب و كار مساعد براي كسب و كارهاي خلاق است و به تدريج آموخته‌اند كه براي كسب درآمد به دولت متكي نباشند.

منبع : خبرگزاري مهر

وي افزود: در حال حاضر بيش از ۲۸۰ شركت استارتاپي اطراف دانشگاه صنعتي شريف، مشغول فعاليت‌ هستند كه ۵۳۰۰ نفر را به كار مشغول كرده‌اند اين امر نشان مي‌دهد زمينه تبديل شدن محيط پيراموني دانشگاه‌ها به يك محيط مساعد براي كسب و كار دانش‌بنيان در حال محقق شدن است.

استاد سلام مرجع تخصصي برگزار كننده دوره هاي تدريس خصوصي , هزينه تدريس خصوصي , كلاس آنلاين , تدريس خصوصي زيست شناسي و ... براي شركت هاي استارتاپي آرزوي موفقيت دارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.