تخريب ژن‌هاي DNA با مصرف الكل

استاد سلام يك پلتفرم آنلاين آموزشي است كه استاد و شاگرد را به يكديگر معرفي مي كند و هر گونه خدمات آموزشي كه يك شاگرد براي يادگيري و يك استاد براي ياد دادن، به آن نياز دارد را فراهم ميكند.

تخريب ژن‌هاي DNA با مصرف الكل

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي خبرگزاري فارس، نتايج تازه‌ترين بررسي‌هاي محققان دانشگاه كمبريج نشان داده است، مصرف الكل با تخريب ژن‌هاي DNA موجب بروز سرطان مي‌شود.

محققان براي درك نحوه اثرگذاري الكل بر بدن، مقداري الكل رقيق شده را به موش‌هاي آزمايشگاهي خوراندند و سپس دنباله DNA آن‌ها را بررسي و كروموزوم‌ها را تجزيه و تحليل كردند

در اين تحقيقات مشخص شد، زماني‌كه بدن الكل را تجزيه مي‌كند، يك ماده شيميايي تدريس خصوصي شيمي به نام استالدئيد توليد مي‌شود كه DNA را تخريب مي‌كند؛ در واقع هنگام مصرف الكل شكست‌هاي ژنتيكي ايجاد مي‌شود كه چيدمان كروموزوم‌ها را تغيير داده و ساختار DNA را جايگزين مي‌كند.

اين تخريب در سلول‌هاي بنيادي خون رخ مي‌دهد كه وظيفه توليد سلول‌هاي قرمز و سفيد را بر عهده دارند؛ اين سلول‌ها اكسيژن را به اندام‌ها مي‌رسانند و تدريس خصوصي زيست با عفونت‌ها مقابله مي‌كنند.

بر اساس اين تحقيقات تخريب دي‌ان‌اي در سلول‌هاي بنيادي دائمي است و كد ژنتيكي آن‌ها را جايگزين مي‌كند و در نهايت منجر به بروز سرطان مي‌شود

بر اساس آمار و ارقام موجود، مصرف الكل با بروز سالانه بيش از 12 هزار و 800 سرطان در انگليس مرتبط است كه اين رقم 4 درصد از كل موارد ابتلا به سرطان انگليس است

به گفته كارشناسان نيز، از حدود 13 هزار سرطاني كه در اثر مصرف الكل پديد مي‌آيد، 3 هزار و 200 مورد آن سرطان سينه است

منبع: خبرگزاري فارس

استاد سلام مرجع تخصصي برگزار كننده دوره هاي تدريس خصوصي , هزينه تدريس خصوصي ,  تدريس خصوصي زيست , تدريس خصوصي زيست كنكور , تدريس خصوصي شيمي و... آرزوي سلامتي براي اين عزيزان دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.